2016 ford police interceptor utility

Ford police interceptor utility | автоновости. свежие автомобильные новости

The Ford Police Interceptor Utility Is Still The Fastest Cop Car In America

Via Ford

Contrary to what some people think, cop cars don’t have modified engines to give them a meaningful advantage over the 300- to 400-hp V6s dominating U.S. traffic. Actually, many police departments require their vehicles to meet what’s called a «purchasing spec,» which, as far as we’re concerned, is meant to regulate the vehicle’s power and performance.

In fact, police cars are comparably slower than their civilian versions since they’re typically weighed down by aftermarket additions, including lights, cages, and heavier upgrades such as bigger brakes, special ‘W’ 168-rated tires, beefier suspensions, and heavy-duty engine and transmission components.

For this reason, specially tuned police cars intended for hot pursuits and quick emergency transports don’t have a considerable advantage over their civilian counterparts, unless you count the fact that officers receive special training on high-speed performance driving, which can make a world of a difference when push comes to shove.

Via Ford

The Police Interceptor (Ford Explorer) Utility used the EcoBoost engine from the SHO in 2014, producing 365 horsepower. The Michigan State Police’s (MSP) preliminary test results show the EcoBoost Ford Police Interceptor Utility can accelerate to 60 mph in under 5.5 seconds. That sounds unfavorable to the police in, say, an Interceptor vs Grand Cherokee Trackhawk scenario.

However, while it’s true that Trackhawk can make the 60 mph time in 3.5 seconds and boasts an output of 707 horsepower, it’s not just the SUV you have to outrun. There’s the helicopter tracking and furnishing a dozen Interceptors with information about your whereabouts.

The MSP’s published test data from its annual police vehicle testing at Grattan Raceway show the 2022 Ford Police Interceptor Utility is still the fastest police car sold in America. The test measured acceleration, top speed, and the distance it takes to reach top speed, braking, and lap times of 11 vehicles and four motorcycles.

Полицейская модификация Форда Эксплорера U502 — перечень оснащения и технических характеристик.

Осенью 2010 года компания Ford провела презентацию спецверсии внедорожника Explorer пятого поколения под названием Police Interceptor Utility, предназначенной для использования в полицейских структурах. В начале 2015 года на мотор-шоу в Чикаго дебютировала модернизированная версия автомобиля, которая внешне обновилась в схожем ключе с «гражданской» моделью, а также получила новое, не доступное прежде оборудование.

Внешность Ford Police Interceptor Utility основана на экстерьере стандартного «Эксплорера», но отличается от него черной окраской кузова, отсутствием хромированного декора, специальными световыми сигналами и 18-дюймовыми стальными дисками, облаченными в покрышки с высоким профилем.

Габаритная длина внедорожника для полицейских нужд составляет 4999 мм, высота – 1768 мм, ширина – 2004 мм (с учетом внешних зеркал – 2291 мм). На промежуток между осями у него приходится 2860 мм.

В передней части внутреннее убранство Ford Police Interceptor Utility в плане архитектуры схоже с интерьером «гражданской» модели, но имеет по-иному оформленную центральную консоль, более эффективное электрооборудование и плоские кресла, лишенные боковой поддержки.

Сейчас читают:

Задний диван внедорожника оборудован для перевозки преступников, поэтому и отделен от зоны водителя и переднего пассажира прочной перегородкой.

В багажном отделении достаточно места для размещения всей необходимой экипировки.

Технические характеристики. Для полицейской версии Ford Explorer доступно два бензиновых двигателя:

  • базовым вариантом считается 3.7-литровый атмосферный двигатель V6 с потенциалом в 304 лошадиные силы, выдающий 378 Нм возможного момента при 4000 об/минуту,
  • а альтернативой ему выступает V-образная «шестерка» EcoBoost на 3.5 литра, отдача которой насчитывает 365 «скакунов» и 475 Нм при 1500-5000 об/минуту.

Реализацией потенциала моторов занимаются 6-диапазонный «автомат» и продвинутая система полного привода. Коробка передач «щеголяет» уникальной функцией Pursuit Mode (или по-другому – «режим погони»), благодаря которой подстраивается под агрессивный стиль вождения и меняет алгоритм смены передач вниз и вверх для достижения максимальной динамики. Предельные возможности внедорожника для полицейских нужд ограничены на планке 210 км/ч.

В конструктивном плане Ford Police Interceptor Utility во многом повторяет «Эксплорер» пятого поколения: платформа D4, независимая подвеска обеих осей (спереди McPherson, сзади «многорычажка»), электрический усилитель управления и вентилируемые диски «по кругу». Однако внедорожник обладает более эффективными тормозными механизмами, усиленными подрамником, пружинами и креплениями двигателя, а также бронированными по классу III передние дверями и окнами. Несущая конструкция кузова усилена благодаря боросодержашей стали и выполненным из высокопрочной стали трубчатым профилям.

Среди полицейских США Ford Explorer является наиболее востребованной машиной за счет высокой приспособленности к внештатным ситуациям, полного привода и высокопроизводительных двигателей. Внедорожник оснащен всем необходимым, чтобы блюстители правопорядка могли выполнять свою работу – климатическая установка, мультимедийная система, камера заднего вида, система контроля «слепых» зон, функция наблюдения Surveillance Mode (она запирает двери, если к машине приближается посторонний человек), а также масса другого функционального оборудования.

Обсудить

The 2022 Interceptor: Behold The First-Ever Pursuit-Rated Hybrid Police SUV

Via Ford

The 2022 Ford Police Interceptor Utility (FPIU) retained its title as America’s fastest cop car propelled by Ford’s 3.0-liter EcoBoost V6 engine. The Interceptor reached a top speed of 148 mph, outperforming rivals like the Dodge Charger Pursuit, which was 0.7 seconds slower to 60 mph and 0.6 seconds slower to 100 mph while recording a top speed of 139 mph.

However, Ford’s 2021 electric Mustang Mach-E police pilot was faster than the whole lots in MSP’s preliminary tests, including the FPIU. The Mach-E, regardless, isn’t yet available as a police variant, so the Interceptor Utility is still the king. But speed isn’t everything for the Interceptor. A police vehicle should shine in the areas of reliability, fuel economy, and safety.

The Interceptor boasts reduced CO2 emissions. According to Ford, “the hybrid powertrain can offer significant potential fuel savings compared to that of traditional police vehicles. Its lithium-ion hybrid battery can also provide added benefits when considering the unique idling demands of day-to-day police use.” The current-generation FPIU is the first-ever pursuit-rated hybrid police SUV. Ford says it offers improved power and performance, with no trade-offs in terms of safety or interior passenger/cargo space compared to the previous-generation Interceptors.

Via Ford

One of the foremost features of the 2022 FPIU is the available 12.1-inch Integrated and streamlined Computer Touchscreen, replacing the laptop display. The transmission is fitted with a column-mounted shifter. This frees up valuable interior space on the center console, with the onboard laptop relocated to the rear cargo area. The Interceptor SUV has provisions for the fitment of emergency equipment such as guns, batons, tasers, radios, first aid kits, light bars, and sirens.

The built-in cloud-based Telematics program provides real-time actionable insight into both vehicles and driver behaviors. The Ford Telematics provides a unique set of data in three broad areas including Driver & Safety Compliance, Fleet Management, and Vehicle Health & Fuel Consumption. Among other things, the system monitors performance data such as excessive idling, seat belt usage, and hard braking and acceleration.

Via Ford

With ‘safety first’ as the watchword, the FPIU is the world’s only vehicle that meets the 75-MPH rear-impact crash test although the automaker says it’s necessary to secure the full-size spare tire in the factory location to achieve the police-rated 75-MPH rear-impact crash-test performance attributes. Besides the rear area, the custom Side Protection and Cabin Enhancement (SPACE) Architecture, plus additional structural reinforcement, promotes personnel safety on the job.

An available Police Perimeter Alert is an important additional safety on the FPIU. The feature, a special version of Surveillance Mode, is much improved on the 2022 Interceptor. Ford says it uses BLIS (Blind Spot Information System) sensors for approximately 270-degree monitoring outside the vehicle and analyzes the motion to determine if a behavior is a potential threat.

The hybrid, AWD powertrain is standard on the FPIU. The hybrid powerplant is ideal for the copious idling time associated with the job, while the intelligent AWD drivetrain offers improved handling, stability, and traction in various driving conditions.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Неон Авто
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: