Seat belt reminders
Rating applies to 2021-22 models
Overall evaluation | A |
---|---|
Front row | |
Unbelted occupant alert (audible & visual) | |
Initiation time | |
Duration | Long enough (90+ seconds) |
Volume | |
Audio frequency | |
Second row | |
Startup status alert (visual) | None |
Technical measurements for this test
Background cabin sound pressure level at 24 km/h | 52 dB |
Audible signal sound pressure level at 24 km/h | 71 dB |
Difference between background and signal | 19.7 dB |
Background cabin sound pressure level at 40 km/h | 54 dB |
Audible signal sound pressure level at 40 km/h | 70 dB |
Difference between background and signal | 15.5 dB |
Dominant audio frequency | 2020 Hz |
Краш-тесты Nissan Murano 2 (IIHS)
Среднеразмерный кроссовер Nissan Murano второго поколения официально дебютировал в 2007 году на подиумах автосалона в Лос-Анджелесе. В 2009-м автомобиль прошел серию краш-тестов по методике страхового института дорожной безопасности США (IIHS), с которыми справился достаточно удачно, и с тех пор до 2014-го ежегодно попадал на испытания к американцам, каждый раз показывая практически неизменный результат.
«Мурано» 2-ой генерации подвергся следующим тестам: переднее столкновение на скорости 64 км/ч с алюминиевым барьером, перекрывающим 40% фронтальной части автомобиля, и боковой контакт на скорости 50 км/ч с тележкой массой 1500 килограмм. Кроме того, кроссовер был испытан по таким направлениям, как прочность крыши, работоспособность ремней и подушек безопасности, а также других систем.
После лобового столкновения пассажирский салон «второго» Nissan Murano сохранил стабильность, тем самым предоставив хорошую защиту для седоков. Надувные подушки отреагировали своевременно, благодаря чему была обеспечена необходимая безопасность груди, шеи и обеих ног, однако имеется риск получения водителем травм головы вследствие удара о рулевое колесо из-за высокого ускорения подушки безопасности.
При боковом ударе «Мурано» продемонстрировал низкую вероятность травмирования водителя и заднего пассажира при авариях подобной тяжести. Головы седоков защищены от удара об опасные элементы интерьера, включая и сам барьер, подушками и шторками безопасности.
С тестом на прочность крыши Nissan Murano 2-го поколения справился слабо, заработав оценку «предельно». Его принцип такой – металлическая пластина давит на крышу с постоянной скоростью, а для получения необходимого рейтинга требуется, чтобы усилие как минимум в четыре раза превышало снаряженный вес. У кроссовера соотношение прочности к массе составило 3.15, и это свидетельствует об одном – при опрокидывании пассажиры могут получить значительные увечья.
Наивысшую оценку «хорошо» автомобиль набрал за безопасность седоков при наезде в заднюю часть. Максимальную защиту головы и шейного отдела позвоночника предоставляют сиденья и подголовники.
В краш-тестах IIHS принимал участие Nissan Murano второй генерации, оснащенный подушками безопасности спереди и по бокам, системой ABS, контролем курсовой устойчивости, датчиком переворота машины, а также устройствами Isofix для детских сидений.
Small overlap front: passenger-side
Rating applies to 2019-23 models
Tested vehicle: 2019 Nissan Murano SV 4-door 4wd
The Nissan Murano was redesigned for the 2015 model year. Beginning with the 2019 model year, a knee airbag for the front passenger was added, and all of the following airbags were newly designed to improve occupant protection in both moderate overlap and small overlap frontal crashes: passenger frontal airbag, driver knee airbag, and both side curtain airbags.
Passenger-side small overlap frontal ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Nissan as part of .
Overall evaluation | G |
---|---|
Structure and safety cage | G |
Passenger injury measures | |
Head/neck | G |
Chest | G |
Hip/thigh | G |
Lower leg/foot | G |
Passenger restraints and dummy kinematics The dummy’s head contacted the frontal airbag but slid off the right side, leaving the head vulnerable to contact with forward structure. The side curtain airbag deployed and has sufficient forward coverage to protect the head from contact with side structure and outside objects. | A |
Driver injury measures | |
Head/neck | G |
Chest | G |
Hip/thigh | G |
Lower leg/foot | G |
Driver restraints and dummy kinematics | G |
Technical measurements for this test
Measures of occupant compartment intrusion on passenger side
Test ID | VTP1923 |
---|---|
Lower occupant compartment | |
Lower hinge pillar max (cm) | 8 |
Footrest (cm) | 8 |
Right toepan (cm) | 7 |
Center toepan (cm) | 5 |
Rocker panel lateral average (cm) | 2 |
Upper occupant compartment | |
Center dash (cm) | 2 |
Upper hinge pillar max (cm) | 5 |
Upper dash (cm) | 6 |
Right lower dash (cm) | 5 |
Passenger injury measures
Test ID | VTP1923 |
---|---|
Head | |
HIC-15 | 92 |
Peak gs at hard contact | no contact |
Neck | |
Tension (kN) | 0.7 |
Extension bending moment (Nm) | 17 |
Maximum Nij | 0.18 |
Chest maximum compression (mm) | 16 |
Femur (kN) | |
Left | 2.2 |
Right | 0.9 |
Knee displacement (mm) | |
Left | 3 |
Right | 3 |
Knee-thigh-hip injury risk (%) | |
Left | |
Right | |
Maximum tibia index | |
Left | 0.41 |
Right | 0.45 |
Tibia axial force (kN) | |
Left | 2.6 |
Right | 1.9 |
Foot acceleration (g) | |
Left | 29 |
Right | 47 |
Driver injury measures
Test ID | VTP1923 |
---|---|
Head | |
HIC-15 | 71 |
Peak gs at hard contact | no contact |
Neck | |
Tension (kN) | 1.2 |
Extension bending moment (Nm) | 11 |
Maximum Nij | 0.19 |
Chest maximum compression (mm) | 20 |
Femur (kN) | |
Left | 0.6 |
Right | 0.4 |
Knee displacement (mm) | |
Left | |
Right | 1 |
Knee-thigh-hip injury risk (%) | |
Left | |
Right | |
Maximum tibia index | |
Left | 0.38 |
Right | 0.28 |
Tibia axial force (kN) | |
Left | 0.4 |
Right | 0.3 |
Foot acceleration (g) | |
Left | 39 |
Right | 31 |
Салон и багажник
Ниссан Мурано Z51 стильно выглядит не только снаружи, но и внутри салона – передние кресла удобные и комфортные, рулевая колонка регулируется во всех положениях.
Велюровая обивка сидений присутствует только в самой бедной комплектации XE, во всех других модификациях Murano салон обтянут кожей.
Запуск двигателя осуществляется кнопкой, на автомобиле с кожаными сиденьями пассажирское и водительское кресло регулируются с помощью электропривода, есть функция запоминания положения (два варианта).
Кнопок, клавиш и «крутилок» на панели управления много, но все они интуитивно понятны, и разобраться в них можно довольно легко.
Спинки заднего ряда сидений регулируются по углу наклона, и пассажиры, разместившиеся на диване, не утомляются даже в дальних поездках. Для удобства сидящих сзади людей предусмотрен подлокотник с двумя подстаканниками, с каждой стороны на потолке имеется салонный фонарик.
Стандартный объем багажника равен 402 литрам, при сложенных спинках задних сидений он увеличивается до 838 л.
Задняя дверца оснащена электроприводом, открывается с ключа, также с помощью электрической кнопки складываются и раскладываются диванные спинки.
Запасное колесо – полноразмерное, оно спрятано под полом.
Child seat anchors
Applies to 2016-18 models
Overall evaluation |
A |
Vehicle trim | SL |
Seat type | leather |
This vehicle has 2 rear seating positions with complete child seat attachment (LATCH) hardware.
It has 1 additional seating position with a tether anchor only.
Overall evaluation |
A |
Vehicle trim | SL |
Seat type | leather |
123
G | Good |
A | Acceptable |
M | Marginal |
P | Poor |
Seating positions that rely on borrowed lower anchors or have only a tether anchor available are not rated. | |
thether anchor symbol | Tether anchor |
lower anchor symbol | Lower anchors |
Lower anchor(s) can be borrowed from adjacent positions(s) | |
No hardware available |
Details by seating position
1 | |
---|---|
Tether anchor | |
easy-to-find location | |
no other hardware could be confused for anchor | |
Lower anchors | |
too deep in seat | |
not too much force needed to attach | |
easy to maneuver around anchors | |
2 | |
Tether anchor | |
easy-to-find location | |
no other hardware could be confused for anchor | |
Lower anchors | |
none available | |
3 | |
Tether anchor | |
easy-to-find location | |
no other hardware could be confused for anchor | |
Lower anchors | |
too deep in seat | |
not too much force needed to attach | |
easy to maneuver around anchors |
Technical measurements for this test
Seat position 21
3
Lower anchor A | |
---|---|
Open access rated | No |
Depth (cm) | 2-4 |
Force (lbs) | 23 |
Clearance angle (degrees) | 78 |
Lower anchor B | |
Open access rated | No |
Depth (cm) | 2-4 |
Force (lbs) | 15 |
Clearance angle (degrees) | 78 |
Tether anchor | |
Location | Middle seatback |
Confusing hardware present | Yes |
Has contrasting label within 3 inches of tether anchor | Yes |
Seat position 22
2
Lower anchor A | |
---|---|
No lower latch for this seat position | |
Lower anchor B | |
No lower latch for this seat position | |
Tether anchor | |
Location | Middle seatback |
Confusing hardware present | No |
Has contrasting label within 3 inches of tether anchor | Yes |
Seat position 23
1
Lower anchor A | |
---|---|
Open access rated | No |
Depth (cm) | 2-4 |
Force (lbs) | 12 |
Clearance angle (degrees) | 78 |
Lower anchor B | |
Open access rated | No |
Depth (cm) | 2-4 |
Force (lbs) | 19 |
Clearance angle (degrees) | 75 |
Tether anchor | |
Location | Middle seatback |
Confusing hardware present | Yes |
Has contrasting label within 3 inches of tether anchor | Yes |
Новый Nissan Murano: две звезды за безопасность
Организация Latin NCAP проводит краш-тесты автомобилей для рынка Южной Америки, поэтому, как правило, испытаниям подвергаются дешевые малолитражки с экстремально низким уровнем безопасности. Отправляя к барьеру крупный и дорогой кроссовер Nissan Murano нового поколения, эксперты явно не ожидали сюрпризов. Однако результат оказался еще более удивительным, чем, например, ноль звезд у микрохэтчбека Chevrolet Spark. Современный Murano, оснащенный семью подушками и преднатяжителями ремней, заработал за безопасность передних седоков лишь две звезды из пяти!
Фронтальный удар Latin NCAP ничем не отличается от краш-теста Euro NCAP: скорость 64 км/ч, деформируемый барьер, перекрытие 40%. Но именно он и подвел Murano. Кузов собранного в США кроссовера лишился структурной целостности, деформация затронула проемы лобового стекла и водительской двери, а одна из петель самой двери не выдержала нагрузки и оторвалась от кузова. Левое колесо серьезно сместилось назад и вмяло внутрь пол, подвергнув опасности ноги «водителя». Коленная подушка безопасности сработала на пределе: окажись водитель крупнее и тяжелее, он пробил бы коленями купол и ударился о травмоопасные элементы передней панели и рулевой колонки. Наконец, нагрузки от ремня на грудную клетку «водителя» оказались выше безопасной нормы.
Боковой краш-тест и удар в столб Nissan Murano прошел без проблем, но итоговый результат все равно оказался плачевным: 22,81 балла из 34. Учитывая большой объем нареканий, это только две звезды из пяти возможных. Безопасность пассажиров-детей на задних сиденьях эксперты Latin NCAP оценили в четыре звезды из пяти.
Результат фронтального краш-теста удивил и представителей компании Nissan, которая спонсировала испытания. Ведь по итогам тестов американского Страхового института дорожной безопасности (IIHS) точно такой же Murano обеспечил достойную защиту седоков, в том числе при фронтальном ударе с малым перекрытием (25%), который куда более требователен к структуре кузова.
Эксперты Latin NCAP не называют причин, из-за которых машины с одного конвейера показали столь разные результаты. Можно лишь предположить, что кроссоверы для рынков Латинской Америки выпускают по упрощенной технологии. Так или иначе, в организации Latin NCAP передали компании Nissan свои рекомендации по изменению конструкции машины и ожидают официальных комментариев.
Small overlap front: driver-side
Rating applies to 2015-18 models
Tested vehicle: 2015 Nissan Murano SV 4-door 4wd
The Nissan Murano was redesigned for the 2015 model year.
Overall evaluation | G |
---|---|
Structure and safety cage | G |
Driver injury measures | |
Head/neck | G |
Chest | G |
Hip/thigh | G |
Lower leg/foot | G |
Driver restraints and dummy kinematics | G |
Action shot taken during the driver-side small overlap frontal crash test.
The dummy’s position in relation to the door frame, steering wheel, and instrument panel after the crash test indicates that the driver’s survival space was maintained well.
The frontal and side curtain airbags worked well together to keep the head from coming close to any stiff structure or outside objects that could cause injury.
The driver’s space was maintained well, and risk of injuries to the dummy’s legs and feet was low.
Technical measurements for this test
Measures of occupant compartment intrusion on driver side
Test ID | CEN1515 |
---|---|
Lower occupant compartment | |
Lower hinge pillar max (cm) | 13 |
Footrest (cm) | 10 |
Left toepan (cm) | 3 |
Brake pedal (cm) | 6 |
Parking brake (cm) | 11 |
Rocker panel lateral average (cm) | 6 |
Upper occupant compartment | |
Steering column | 1 |
Upper hinge pillar max (cm) | 7 |
Upper dash (cm) | 7 |
Lower instrument panel (cm) | 7 |
Driver injury measures
Test ID | CEN1515 |
---|---|
Head | |
HIC-15 | 87 |
Peak gs at hard contact | no contact |
Neck | |
Tension (kN) | 1.1 |
Extension bending moment (Nm) | 8 |
Maximum Nij | 0.22 |
Chest maximum compression (mm) | 22 |
Femur (kN) | |
Left | 2.1 |
Right | 0.6 |
Knee displacement (mm) | |
Left | 1 |
Right | 2 |
Knee-thigh-hip injury risk (%) | |
Left | |
Right | |
Maximum tibia index | |
Left | 0.72 |
Right | 0.35 |
Tibia axial force (kN) | |
Left | 2.1 |
Right | 0.7 |
Foot acceleration (g) | |
Left | 47 |
Right | 35 |
Внешний вид нового кроссовера
Обращает на себя внимание фирменная радиаторная решетка, которая создана в виде V-образной формы и является доминирующим элементом дизайна кроссовера
Особое внимание производитель уделил такому элементу безопасности кроссовера как передняя и задняя оптика – она не только имеет современный внешний вид, но и крупные заметные размеры, встроенные светодиоды и форму в виде бумерангов, рассекая нижнюю часть переднего бампера идеально с ним гармонируя. Кузов нового Nissan состоит из обилия впадин, изгибов, выпуклостей и выштамповок, особенно заметных при осмотре автомобиля в профиль, а вдоль всей машины проходит выпуклость в виде волны – от передних фар к задним
Затемненные стойки кузова и плавная форма крыши создают эффект «парящей крыши».
Дизайнеры постарались создать внешний вид кроссовера Ниссан Мурано максимально спортивным, пропитанным духом азарта и соревнования. В этом же стиле проработан и уникальный дизайн колесных дисков – они выполнены в виде завихрений, а нижняя часть кузова прикрыта накладками из пластика черного цвета.
В России цены на новый Nissan Murano 2021 варьируются от 2 749 000 рублей до 3 355 000 рублей.
В состав базовой комплектации «Mid» входят полностью светодиодная головная оптика и задние фонари, система контроля давления в шинах TPMS, дистанционный запуск двигателя, система бесключевого доступа I-Key и запуск двигателя кнопкой, электроприводы складывания зеркал, двухзонный климат-контроль, сиденья ZeroGravity с кожаной отделкой для переднего и заднего ряда сидений, электропривод водительского и пассажирского сидений.
Комплектация | Двигатель | Трансмиссия | Привод | Цена, рублей |
Mid | V6, 3,5 литра, 249 л.с. | вариатор | FWD | 2 749 000 |
Mid | V6, 3,5 литра, 249 л.с. | вариатор | 4WD | 2 985 000 |
HIGH | V6, 3,5 литра, 249 л.с. | вариатор | 4WD | 3 105 000 |
HIGH+ | V6, 3,5 литра, 249 л.с. | вариатор | 4WD | 3 220 000 |
Top | V6, 3,5 литра, 249 л.с. | вариатор | 4WD | 3 315 000 |
Top+ | V6, 3,5 литра, 249 л.с. | вариатор, | 4WD | 3 355 000 |
Топовая модификация «Top» дополнена панорамной крышей и развлекательной мультимедийной системой для пассажиров заднего ряда.
Сборка кроссовера осуществляется на заводе компании Nissan в Санкт-Петербурге .
Таблица с ошибками
Список всех кодов ошибок для автомобилей Ниссан:
Неисправности двигателя
Возможные причины проблемы:
- забитые форсунки или топливный фильтр (требуется продувка и прочистка элементов);
- подсос воздуха (необходимо произвести диагностику всех патрубков и магистралей, идущих от к впускному коллектору);
- повреждение коллекторного устройства (нужна проверка целостности узла);
- подсос в месте установки датчика холостых оборотов;
- неисправность топливного насоса или его некорректная работа.
Признаки, которые могут указать на обеднение топливовоздушной смеси:
Основные причины такой проблемы:
Действия, которая нужно выполнить для устранения неисправности:
Неисправности электрики
При появлении такой проблемы возможны следующие признаки:
Возможные причины неисправности:
Возможные причины неисправности:
Если на автомобиле Ниссан 2005, 2006, 2007 или других годов выпуска включился режим «Lock Mode», то на некоторых моделях из него можно выйти так:
Возможные причины неисправности:
Возможные причины неисправностей на Ниссан 1995, 1997, 1998 и других годов выпуска:
Другие ошибки
Возможные причины проблемы:
Для этого выполняются следующие действия:
Для устранения причины выполняются следующие действия:
Возможные причины проблемы:
Возможные причины появления кода:
- неправильная установка топливного насоса высокого давления, отсутствие сигнала;
- засорение фильтра очистки горючего;
Расшифровка кодов ошибок на русском языке представлена для следующих моделей Nissan:
- AD (АД);
- Algrande (Эльгранд);
- Almera N15, N16, N18 и G15 (Альмера Н15, Н16, Н18 и Ж15);
- Altima (Алтима);
- Armada (Армада);
- Atlas (Атлас);
- Avenir (Авенир);
- Bluebird Sylphy (Блюберд Силфи);
- Cedric (Кедрик);
- Cefiro A32, A33 (Цефиро А32, А33);
- Classic (Классик);
- Cube AZ10 (Куб АЗ10);
- Cube Z11, K11, (Куб З11, К11);
- Expert (Эксперт);
- Juke (Жук);
- Liberty QR20 (Либерти КР20);
- March (Марч);
- Maxima (Максима);
- Murano Z50, Z51 (Мурано З50, З51);
- Micra (Микра);
- Navara (Навара);
- Note (Ноут, Ноте);
- Pathfinder R51, R52 (Патфайндер Р51, Р52);
- Patrol ZD30, Y61, Y62, RD28 (Патрол ЗД30, У61, РД28 и У62);
- Prem (Прем);
- Pressage (Пресаж);
- Primera P11, P12 H15 (Примера или Премьера Р11 и Р12 Н15);
- Qashqai J11 (Кашкай Ж11);
- Sentra (Сентра);
- Serena (Серена);
- Skyline (Скайлайн);
- Sunny FB15 (Санни ФБ15);
- Teana J31, J32 (Теана Ж31 и Ж32);
- Terrano (Террано);
- Tiida (Тиида);
- Tina (Тина);
- Tino (Тино);
- Wingroad (Вингроуд, Вингроад);
- X-Trali T30 и T31 (Х Трейл Т30 и Т31).
Moderate overlap front: original test
Rating applies to 2009-14 models
Tested vehicle: 2009 Nissan Murano 4-door 4wd
The Nissan Murano was redesigned for the 2009 model year. Frontal ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Nissan as part of .
Overall evaluation | G |
---|---|
Structure and safety cage | G |
Driver injury measures | |
Head/neck | A |
Chest | G |
Leg/foot, left | G |
Leg/foot, right | G |
Driver restraints and dummy kinematics | G |
Technical measurements for this test
Measures of occupant compartment intrusion on driver side
Test ID | VTF0717 |
---|---|
Footwell intrusion | |
Footrest (cm) | 9 |
Left (cm) | 12 |
Center (cm) | 9 |
Right (cm) | 10 |
Brake pedal (cm) | 11 |
Instrument panel rearward movement | |
Left (cm) | 3 |
Right (cm) | 2 |
Steering column movement | |
Upward (cm) | 3 |
Rearward (cm) | -1 |
A-pillar rearward movement (cm) | 1 |
Driver injury measures
Test ID | VTF0717 |
---|---|
Head | |
HIC-15 | 307 |
Peak gs at hard contact | 75 |
Neck | |
Tension (kN) | 1.8 |
Extension bending moment (Nm) | 10 |
Maximum Nij | 0.29 |
Chest maximum compression (mm) | 32 |
Legs | |
Femur force — left (kN) | 1.4 |
Femur force — right (kN) | 1.0 |
Knee displacement — left (mm) | |
Knee displacement — right (mm) | 3 |
Maximum tibia index — left | 0.32 |
Maximum tibia index — right | 0.65 |
Tibia axial force — left (kN) | 1.4 |
Tibia axial force — right (kN) | 1.4 |
Foot acceleration (g) | |
Left | 45 |
Right | 81 |
Moderate overlap front: original test
Rating applies to 2015-18 models
Tested vehicle: 2015 Nissan Murano SL 4-door 4wd
The Nissan Murano was redesigned for the 2015 model year. Moderate overlap frontal ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Nissan as part of .
Overall evaluation | G |
---|---|
Structure and safety cage | G |
Driver injury measures | |
Head/neck | A |
Chest | G |
Leg/foot, left | G |
Leg/foot, right | G |
Driver restraints and dummy kinematics | G |
Technical measurements for this test
Measures of occupant compartment intrusion on driver side
Test ID | VTF1416 |
---|---|
Footwell intrusion | |
Footrest (cm) | 8 |
Left (cm) | 11 |
Center (cm) | 8 |
Right (cm) | 7 |
Brake pedal (cm) | 1 |
Instrument panel rearward movement | |
Left (cm) | 2 |
Right (cm) | 1 |
Steering column movement | |
Upward (cm) | 6 |
Rearward (cm) | |
A-pillar rearward movement (cm) | 1 |
Driver injury measures
Test ID | VTF1416 |
---|---|
Head | |
HIC-15 | 276 |
Peak gs at hard contact | 80 |
Neck | |
Tension (kN) | 1.1 |
Extension bending moment (Nm) | 15 |
Maximum Nij | 0.19 |
Chest maximum compression (mm) | 34 |
Legs | |
Femur force — left (kN) | 0.9 |
Femur force — right (kN) | 0.8 |
Knee displacement — left (mm) | |
Knee displacement — right (mm) | 2 |
Maximum tibia index — left | 0.64 |
Maximum tibia index — right | 0.46 |
Tibia axial force — left (kN) | 2.4 |
Tibia axial force — right (kN) | 2.0 |
Foot acceleration (g) | |
Left | 47 |
Right | 43 |
Nissan Almera, 2014 – седан
Сборку четырехдверного седана осуществляет ВАЗ в г. Тольятти, поэтому автомобиль сразу разрабатывали для российского климата. Входит в тройку наиболее востребованных моделей Ниссан. Небольшой, но просторный, с багажником 500 л. Высокий дорожный просвет в 160 мм позволяет хорошо себя чувствовать на российских дорогах. 1,6 л мотор мощностью 102 л.с. позволяет седану ехать с максимальной скоростью 185 км/час.
Усиленное для российских условий шасси и прочная подвеска наделяют Альмеру надежностью на высоких нагрузках. Альмера настолько хорош, что автошколы приобретают его для обучения своих неопытных курсантов, не беспокоясь о том, что новички не справятся с управлением и разобьют автомобиль.
Простая и надежная «рабочая лошадка» неприхотлива в эксплуатации, а обслуживание недорого обходится владельцу. Ниссан Альмеру почти не приходится ремонтировать – надежность машины отмечают почти все, кому пришлось поездить на ней. Из недостатков лишь отмечается, что владельцы сетуют на скрип пластика в салоне. В процессе эксплуатации они меняли рулевую рейку, ремонтировали ходовую, тратились на расходники.
Moderate overlap front: original test
Rating applies to 2015-18 models
Tested vehicle: 2015 Nissan Murano SL 4-door 4wd
The Nissan Murano was redesigned for the 2015 model year. Moderate overlap frontal ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Nissan as part of .
Overall evaluation | G |
---|---|
Structure and safety cage | G |
Driver injury measures | |
Head/neck | A |
Chest | G |
Leg/foot, left | G |
Leg/foot, right | G |
Driver restraints and dummy kinematics | G |
Technical measurements for this test
Measures of occupant compartment intrusion on driver side
Test ID | VTF1416 |
---|---|
Footwell intrusion | |
Footrest (cm) | 8 |
Left (cm) | 11 |
Center (cm) | 8 |
Right (cm) | 7 |
Brake pedal (cm) | 1 |
Instrument panel rearward movement | |
Left (cm) | 2 |
Right (cm) | 1 |
Steering column movement | |
Upward (cm) | 6 |
Rearward (cm) | |
A-pillar rearward movement (cm) | 1 |
Driver injury measures
Test ID | VTF1416 |
---|---|
Head | |
HIC-15 | 276 |
Peak gs at hard contact | 80 |
Neck | |
Tension (kN) | 1.1 |
Extension bending moment (Nm) | 15 |
Maximum Nij | 0.19 |
Chest maximum compression (mm) | 34 |
Legs | |
Femur force — left (kN) | 0.9 |
Femur force — right (kN) | 0.8 |
Knee displacement — left (mm) | |
Knee displacement — right (mm) | 2 |
Maximum tibia index — left | 0.64 |
Maximum tibia index — right | 0.46 |
Tibia axial force — left (kN) | 2.4 |
Tibia axial force — right (kN) | 2.0 |
Foot acceleration (g) | |
Left | 47 |
Right | 43 |
Small overlap front: passenger-side
Rating applies to 2019-23 models
Tested vehicle: 2019 Nissan Murano SV 4-door 4wd
The Nissan Murano was redesigned for the 2015 model year. Beginning with the 2019 model year, a knee airbag for the front passenger was added, and all of the following airbags were newly designed to improve occupant protection in both moderate overlap and small overlap frontal crashes: passenger frontal airbag, driver knee airbag, and both side curtain airbags.
Passenger-side small overlap frontal ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Nissan as part of .
Overall evaluation | G |
---|---|
Structure and safety cage | G |
Passenger injury measures | |
Head/neck | G |
Chest | G |
Hip/thigh | G |
Lower leg/foot | G |
Passenger restraints and dummy kinematics The dummy’s head contacted the frontal airbag but slid off the right side, leaving the head vulnerable to contact with forward structure. The side curtain airbag deployed and has sufficient forward coverage to protect the head from contact with side structure and outside objects. | A |
Driver injury measures | |
Head/neck | G |
Chest | G |
Hip/thigh | G |
Lower leg/foot | G |
Driver restraints and dummy kinematics | G |
Technical measurements for this test
Measures of occupant compartment intrusion on passenger side
Test ID | VTP1923 |
---|---|
Lower occupant compartment | |
Lower hinge pillar max (cm) | 8 |
Footrest (cm) | 8 |
Right toepan (cm) | 7 |
Center toepan (cm) | 5 |
Rocker panel lateral average (cm) | 2 |
Upper occupant compartment | |
Center dash (cm) | 2 |
Upper hinge pillar max (cm) | 5 |
Upper dash (cm) | 6 |
Right lower dash (cm) | 5 |
Passenger injury measures
Test ID | VTP1923 |
---|---|
Head | |
HIC-15 | 92 |
Peak gs at hard contact | no contact |
Neck | |
Tension (kN) | 0.7 |
Extension bending moment (Nm) | 17 |
Maximum Nij | 0.18 |
Chest maximum compression (mm) | 16 |
Femur (kN) | |
Left | 2.2 |
Right | 0.9 |
Knee displacement (mm) | |
Left | 3 |
Right | 3 |
Knee-thigh-hip injury risk (%) | |
Left | |
Right | |
Maximum tibia index | |
Left | 0.41 |
Right | 0.45 |
Tibia axial force (kN) | |
Left | 2.6 |
Right | 1.9 |
Foot acceleration (g) | |
Left | 29 |
Right | 47 |
Driver injury measures
Test ID | VTP1923 |
---|---|
Head | |
HIC-15 | 71 |
Peak gs at hard contact | no contact |
Neck | |
Tension (kN) | 1.2 |
Extension bending moment (Nm) | 11 |
Maximum Nij | 0.19 |
Chest maximum compression (mm) | 20 |
Femur (kN) | |
Left | 0.6 |
Right | 0.4 |
Knee displacement (mm) | |
Left | |
Right | 1 |
Knee-thigh-hip injury risk (%) | |
Left | |
Right | |
Maximum tibia index | |
Left | 0.38 |
Right | 0.28 |
Tibia axial force (kN) | |
Left | 0.4 |
Right | 0.3 |
Foot acceleration (g) | |
Left | 39 |
Right | 31 |
Side: original test
Rating applies to 2015-18 models
Tested vehicle: 2015 Nissan Murano SL 4-door 4wd with standard front and rear head curtain airbags and standard front seat-mounted torso airbags
The Nissan Murano was redesigned for the 2015 model year. Side ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Nissan as part of .
Overall evaluation | G |
---|---|
Structure and safety cage | A |
Driver injury measures | |
Head/neck | G |
Torso | A |
Pelvis/leg | G |
Driver head protection | G |
Rear passenger injury measures | |
Head/neck | G |
Torso | G |
Pelvis/leg | G |
Rear passenger head protection | G |
Technical measurements for this test
Measures of occupant compartment intrusion on driver side
Test ID | VTS1419 |
---|---|
B-pillar to longitudinal centerline of driver’s seat (cm) | -10.5 |
Negative numbers indicate the amount by which the crush stopped short of the seat centerline. |
Driver injury measures
Test ID | VTS1419 |
---|---|
Head HIC-15 | 253 |
Neck | |
Tension (kN) | 1.7 |
Compression (kN) | 0.8 |
Shoulder | |
Lateral deflection (mm) | 40 |
Lateral force (kN) | 1.8 |
Torso | |
Maximum deflection (mm) | 40 |
Average deflection (mm) | 36 |
Maximum deflection rate (m/s) | 4.85 |
Maximum viscous criterion (m/s) | 0.68 |
Pelvis | |
Iliac force (kN) | 1.5 |
Acetabulum force (kN) | 1.4 |
Combined force (kN) | 2.8 |
Left femur | |
L-M force (kN) | 0.5 |
L-M moment (Nm) | 126 |
A-P moment (Nm) | 22 |
Passenger injury measures
Test ID | VTS1419 |
---|---|
Head HIC-15 | 134 |
Neck | |
Tension (kN) | 0.2 |
Compression (kN) | 0.5 |
Shoulder | |
Lateral deflection (mm) | 28 |
Lateral force (kN) | 1.5 |
Torso | |
Maximum deflection (mm) | 18 |
Average deflection (mm) | 15 |
Maximum deflection rate (m/s) | 2.08 |
Maximum viscous criterion (m/s) | 0.16 |
Pelvis | |
Iliac force (kN) | 0.3 |
Acetabulum force (kN) | 1.3 |
Combined force (kN) | 1.3 |
Left femur | |
L-M force (kN) | 0.3 |
L-M moment (Nm) | 136 |
A-P moment (Nm) | 34 |
Side: original test
Rating applies to 2015-18 models
Tested vehicle: 2015 Nissan Murano SL 4-door 4wd with standard front and rear head curtain airbags and standard front seat-mounted torso airbags
The Nissan Murano was redesigned for the 2015 model year. Side ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Nissan as part of .
Overall evaluation | G |
---|---|
Structure and safety cage | A |
Driver injury measures | |
Head/neck | G |
Torso | A |
Pelvis/leg | G |
Driver head protection | G |
Rear passenger injury measures | |
Head/neck | G |
Torso | G |
Pelvis/leg | G |
Rear passenger head protection | G |
Technical measurements for this test
Measures of occupant compartment intrusion on driver side
Test ID | VTS1419 |
---|---|
B-pillar to longitudinal centerline of driver’s seat (cm) | -10.5 |
Negative numbers indicate the amount by which the crush stopped short of the seat centerline. |
Driver injury measures
Test ID | VTS1419 |
---|---|
Head HIC-15 | 253 |
Neck | |
Tension (kN) | 1.7 |
Compression (kN) | 0.8 |
Shoulder | |
Lateral deflection (mm) | 40 |
Lateral force (kN) | 1.8 |
Torso | |
Maximum deflection (mm) | 40 |
Average deflection (mm) | 36 |
Maximum deflection rate (m/s) | 4.85 |
Maximum viscous criterion (m/s) | 0.68 |
Pelvis | |
Iliac force (kN) | 1.5 |
Acetabulum force (kN) | 1.4 |
Combined force (kN) | 2.8 |
Left femur | |
L-M force (kN) | 0.5 |
L-M moment (Nm) | 126 |
A-P moment (Nm) | 22 |
Passenger injury measures
Test ID | VTS1419 |
---|---|
Head HIC-15 | 134 |
Neck | |
Tension (kN) | 0.2 |
Compression (kN) | 0.5 |
Shoulder | |
Lateral deflection (mm) | 28 |
Lateral force (kN) | 1.5 |
Torso | |
Maximum deflection (mm) | 18 |
Average deflection (mm) | 15 |
Maximum deflection rate (m/s) | 2.08 |
Maximum viscous criterion (m/s) | 0.16 |
Pelvis | |
Iliac force (kN) | 0.3 |
Acetabulum force (kN) | 1.3 |
Combined force (kN) | 1.3 |
Left femur | |
L-M force (kN) | 0.3 |
L-M moment (Nm) | 136 |
A-P moment (Nm) | 34 |
Могучий двигатель 3,5, разрывающий ремень вариатора
Под капотом «Ниссан Мурано» стоит шестицилиндровый V-образный мотор VQ35DE 3,5 л (249 л. с.) с цепным приводом. Двигатель совершенный, сверхнадежный. Ресурс доходит до 500 тыс. км пробега. Единственное, он не переносит некачественный, низкооктановый бензин. Выгорают соты катализатора, система рециркуляции засасывает керамические частички в цилиндры, что приводит к задирам и капремонту.
На вторичке можно встретить машины для американского рынка с мотором, приспособленным под 92-й бензин. Но обольщаться не надо: штатовское топливо отличается от нашего так же, как Jack Daniels от паленой водки. Некоторые владельцы удаляли катализатор, поэтому нелишне будет спросить об этом при покупке.
Мотор работает с вариатором Jatco, который при отсутствии пробуксовок и перегрева служит 200 тысяч и более
Рабочая температура коробки — 90 градусов, и тут важно, чтобы бывший владелец не только не раскалял масло на бездорожье, но и зимой при начале движения разогревал его. Кстати, программно можно определить, сколько времени вариатор работал перегретым
Первый признак неисправности коробки — вялый разгон при повышении оборотов (на сухом асфальте автомобиль должен набирать сотню за 8 секунд) и дергания при переключениях. В ремонт входит замена ведущего и ведомого конуса, ремня, маслонасоса, замена масла и прочее, а стоит это у неофициалов от $1,5 тысяч. Зачем японцы снабдили большой, мощный, тяжелый автомобиль вариатором, остается загадкой.
Салон
Новый Nissan Murano 2021 года — это двухрядный пятиместный внедорожник. Передние сиденья имеют мягкую амортизацию и остаются очень удобными даже после долгих часов в дороге. Впереди достаточно места над головой и для ног для более высоких пассажиров. Задние кресла также просторны и комфортны для пары взрослых или троих детей. Обзорность спереди и по бокам Murano хорошая, хотя сзади ограничена покатой линией крыши.
Nissan Murano имеет 900 литров грузового пространства с вертикальными задними сиденьями и 1890 литров со сложенными. Это один из самых маленьких багажников в классе среднеразмерных внедорожников, который меркнет перед конкурентами.
Nissan сделал для Murano продуманный интерьер с претензией на роскошь. Он отличается множеством мягких на ощупь пластиковых и кожаных поверхностей, особенно в топовых комплектациях. Это придает внедорожнику высококлассную атмосферу, но есть одно “но”. Компоновка салона Nissan Murano 2021 не изменилась с момента последнего рестайлинга внедорожника в 2015 году. Интерьер выглядит устаревшим по сравнению с более современными конкурентами.
Murano оснащен информационно-развлекательной системой с 8-дюймовым сенсорным экраном. Меню простые, а дисплей дополнен несколькими физическими кнопками и ручками, что упрощает настройку звука и управления климатом во время вождения. Тем не менее, графика на сенсорном экране выглядит немного устаревшей.
Независимо от выбранной комплектации внедорожника, вы получите навигацию, Apple CarPlay и Android Auto, а также порты USB в разных частях салона.
Small overlap front: driver-side
Rating applies to 2015-18 models
Tested vehicle: 2015 Nissan Murano SV 4-door 4wd
The Nissan Murano was redesigned for the 2015 model year.
Overall evaluation | G |
---|---|
Structure and safety cage | G |
Driver injury measures | |
Head/neck | G |
Chest | G |
Hip/thigh | G |
Lower leg/foot | G |
Driver restraints and dummy kinematics | G |
Action shot taken during the driver-side small overlap frontal crash test.
The dummy’s position in relation to the door frame, steering wheel, and instrument panel after the crash test indicates that the driver’s survival space was maintained well.
The frontal and side curtain airbags worked well together to keep the head from coming close to any stiff structure or outside objects that could cause injury.
The driver’s space was maintained well, and risk of injuries to the dummy’s legs and feet was low.
Technical measurements for this test
Measures of occupant compartment intrusion on driver side
Test ID | CEN1515 |
---|---|
Lower occupant compartment | |
Lower hinge pillar max (cm) | 13 |
Footrest (cm) | 10 |
Left toepan (cm) | 3 |
Brake pedal (cm) | 6 |
Parking brake (cm) | 11 |
Rocker panel lateral average (cm) | 6 |
Upper occupant compartment | |
Steering column | 1 |
Upper hinge pillar max (cm) | 7 |
Upper dash (cm) | 7 |
Lower instrument panel (cm) | 7 |
Driver injury measures
Test ID | CEN1515 |
---|---|
Head | |
HIC-15 | 87 |
Peak gs at hard contact | no contact |
Neck | |
Tension (kN) | 1.1 |
Extension bending moment (Nm) | 8 |
Maximum Nij | 0.22 |
Chest maximum compression (mm) | 22 |
Femur (kN) | |
Left | 2.1 |
Right | 0.6 |
Knee displacement (mm) | |
Left | 1 |
Right | 2 |
Knee-thigh-hip injury risk (%) | |
Left | |
Right | |
Maximum tibia index | |
Left | 0.72 |
Right | 0.35 |
Tibia axial force (kN) | |
Left | 2.1 |
Right | 0.7 |
Foot acceleration (g) | |
Left | 47 |
Right | 35 |